esmaspäev, 13. juuli 2015

Hooaja algus hooaja keskel – Eestimaa suvemängud

Nädalavahetusel toimusid Saaremaal Eestimaa suvemängud. Tegu oli kolmanda ja neljanda võistlusstardiga minu jaoks 2015 hooajal. Aprillis osalesin Jüriööl ja juunis Jukolal. See nädalavahetus tuli esimene individuaalne start (lühirada) ja kolmas teade. Tegu on olukorraga, mille sarnast ei ole mul mitte kunagi olnud.

Vigastus, mis algas veebruari lõpus, sai otsustava pöörde alles juunis. Põhimõtteliselt kadus 3 kuud treeningutest, kuid kõigest täpsemalt kirjutan järgmises postituses, kus pajatan vigastusest ja sellest paranemisest täpsemalt.

Saaremaale läksin võistlema hea meelega, kuna sinna ei satu just tihti orienteeruma. Viimati sai käidud Saaremaal orienteerumas 2004 Jüriööl, mis toimus Kuressaares ja enne seda 1999 4-EST ajal, kus üks päev oli Dejevo maastikul, just nagu nüüdki.

Kui on võistlusstarti minek, siis ei ole vahet, kas see on hooaja üks esimesi või pärast pikemat vigastuspausi. Tahtmine on ikka endast võimalikult palju välja pigistada. Dejevo kiires ja kohati peitlikus metsas maksis see kiiresti jooksmine korralikult kätte, kuna minu orienteerumine suurelt kiiruselt on veel väga roostes.

Lühirajal tuli sisse kaks suuremat viga. Neist esimene viga tuli 6.KP juures, kus jäi minu jaoks arusaamatuks see reljeefivorm, mis oli kaardil ja mis omakorda oli metsas.  12. etapil tegin korraliku suunavea juba punktist lahkudes. Ei oskagi seda kommenteerida, omast arust kasutasin kompassi, kuid tuleb välja, et tegin seda valesti. Need kaks viga kokku olid juba 3 minutit, sinna lisanduvad veel paar ära kaldumist. 
lühiraja finišisirge algus

lühiraja poodium


Teates jooksin koos noorte lubavate sportlastega. Läksin viimast vahetust jooksma tagaajaja rollis. See mitu kohta ma lõpuks võistkonda tõstsin on selgusetu, kuna korraldajatel oli probleeme õigete tulemuste väljastamisega. Näiteks minu ajast tuleb maha võtta 7 minutit. Kuid tulevikku silmas pidades oli tähtsam rohkem minu orienteerumissooritus, mis oli kohati rohkem kontrollitum, kui lühirajal, kuid samas taas lipsas suuri vigu sisse, mida ei tohiks juhtuda. Liiga suur tahtmine oli end füüsiliselt tõestada ja selle tõttu kannatas tehniline sooritus. 

vaatepunkti kihutamine - Jaagup tegi tempot

teate finiš

teate poodium
tulemused leiab http://www.saaremaa.ee/SOK/

Järgmise võistlusstardi teen reedel Tamperes, kus toimub sprindivõistlus. Tuleb end häälestada täiesti teisele lainele, ei ole ma see hooaeg teinud mitte ühtegi sprinditreeningut, rääkimata võistlusest.

Kommentaare ei ole: