Monday, March 31, 2014

Loobumine suurtest võistlustest tervise kasuks

Vaikus siin blogis tähendab tavaliselt seda, kas pole lihtsalt aega või olen vigastatud. Peab tunnistama, et hetkel on mõlemad. Alates 7.märtsist olen olnud vigane, vaid mõned päevad pärast Türgist tagasi tulekut see jama algas ehk nüüd olen jooksmisest eemal olnud kolm nädalat.

Nimelt parema jalalaba peal oli põletik, võibolla on siiani. Alguses kahtlustati isegi väsimusmurdu, kuid nii kehvad lood siiski polnud. Käisin erinevate arstide juures, aga otsest diagnoosi keegi ei pannud, sisuliselt välistati ainult asju, mida mul pole. Vähemalt selline mulje jäi.

Tekkida võis vigastus mitme asja koosmõjul. Küsitud on mitmeid kordi, kas see on tulnud Vibramitega jooksmisest (tegin pikema otsa nendega). Mingi osa kindlasti, aga vaevalt 100%. Ise näen põhjustena veel pinnaste vaheldumist (pehme/asfalt) ja kliima vaheldumist (Türgist Eestisse).

Raviks on olnud täielik puhkus jooksmisest. Alguses määrisin Diclaci nädalakese, siis järgnes Diclofenaci kuur, võtsin 10 päeva tablette, et põletik alla saada. Laserravis olen 11 korda käinud. Hetkel tundub, et ravi kannab vilja, varsti kannatab arglikult mõne jooksusammugi ilmselt teha. 
laserravi
Treeningutele kuluv aega on sisuliselt suurenenud kahekordseks. Puhtalt tänu sellele, et rattatreeningutele kuluv aeg on tunduvalt pikem, kui seda on jooksmise puhul. Näiteks eelmisel nädalal tuli kuue treeningpäevaga kokku natuke üle 22 tunni trenni. Sellest 18 tundi (475 km) üritasin oma vanal maastikurattal pedaale küljest sõita. Ülejäänud aja kulutasin jõuharjutusi tehes ja korra käisin ujumas.

Kõige selle juures loobusin suurtest võistlustest. Tegu polnud kerge otsusega. Koondisse valiti mind nii Hispaania MK-deks kui ka Euroopa MV-ks. Muidugi tahtnuks nendel võistelda, kuid ei soovinud end selle nimel vigaseks joosta. Hiljem oleksin mitmeid kuid end ravinud ja vahele poleks jäänud vaid MK ja EM, vaid võibolla pool hooaega.


Igatahes nüüd ootan rahulikult paranemise ära ja siis hakkan kergelt koormust andma jalale.

2 comments:

Silver said...

Mul võis olla üleelmine suvi sama vigastus, jalalaba keskel valu ei olnud nagu all ega peal, ikka keskel. Mina sain lahti nii, et venitasin hommikul ja õhtul regulaarselt jalalaba käte vahel väänates seda ühele ja teisele küljele ja hoides staatilises venituses. Siis trepil või seina vastas varbaid pinge all ja ahilka venitused. Võid proovida.

Kristo said...

Tänud soovituste eest! Õnneks sattusin kohe alguses füsioterapeudi juurde ja seal sain kohe põhimõtteliselt sama soovituse. Venitasin jalalaba käte vahel. Aga kuna minul oli läinud ilmselt asi natuke kaugemale, varbaid kõverdades krudises jalalaba pealt, siis tuli ka muud ravimeetodid kasutusele võtta. Nüüd õnneks juba seis parem, olen mõned korrad juba jooksmas käinud ja valu pole veel tundnud.