neljapäev, 5. september 2013

CISM

Lühirada
Organism oli täiesti lukus. Pingutasin aga edasi ei läinud. Ise kahtlustan, et kolm päeva varem tehtud sprindivõistlus ei täitnud oma rolli ehk ei toiminud lahtijooksuna. Kogu raja peale tuli 75 sekundit vigu. 6.KP juurde minnes läks orvandi põhjas korralik teerada (puudus kaardil), mis keeras mäkke. Nägin küll punkti, kuid see kus punkt asus ei tundunud üldse sellise kohana nagu kaardil oli kujutatud. Samal ajal nägin vasakul käel palju sarnasemat objekti ja liikusin sinna. Viga 37 sekundit. Järgmine viga tuli etapil 11, jäin ilmselt lootma, et küll see punkt vastu tuleb kui seal korra juba käinud olen. Selle juures jäi suund võtmata ja läksin sinna 20 sekundit kauem kui oleks pidanud minema. Etappidel 16 ja 17 kaotasin 10 ja 7 sekundit. Mõlemal juhul jäi enne punkti suund võtmata. Ülejäänud etappidel pingutasin nii kuidas jõudsin, kuid 32.kohast (startinuid 193) paremat tulemust ei suutnud välja joosta. 4:32 kaotus võitjale nii lühikese raja puhul on ilmselgelt palju.

Tavarada
Lootsin, et organism on rohkem töövõimeline kui päev varem lühirajal. Esimesed kolm punkti plaanisin rahulikult võtta ja pärast seda alles kõrgematel pööretel liikuma hakata. Kahjuks vahetult enne teist punkti järsul laskumisel väänasin vasaku hüppeliigese välja, mis polnud ära teibitud (parem oli teibitud). Natuke lonkasin ja siis üritasin edasi joosta. Kolmandas punktis jõudis minut hiljem startinud soomlane juba järgi. Mõistlik oleks olnud rajalt ära tulla, aga kui mulle tuli meelde, et võisteldakse samuti meeskonna arvestuses (4 parimat tulemust lühirajal ja 4 parimat tavarajal), siis tuli võimaluste piires edasi joosta. Sain end mingil määral liikuma. Laskumistel olin ettevaatlik ja ei julgend suure hooga alla lennata. Pärast liblikat pikk etapp tundus kõige vaevalisem, kuna see oli enamuses mäest alla. Pärast seda läksin pisut julgemaks ja sain ennast rohkem käima kui varem, õnneks jalg püsis all stabiilsena ja käinud uuesti välja. Kaotust vendadele natuke üle 10 minuti ja 39.koht (startinuid 189).

Meeskonna võistluses jõudsime kolmandale kohale. Hea, et ma ei jätnud rada pooleli, muidu poleks tulemust selles arvestuses mehed kirja saanud. Šveitsile ja Venemaale jäime alla, aga Läti ja Leedu sai ära karistatud. Esimene medal suuremalt võistluselt on samuti käes. Väiksed võidud!

Teade
Teates esimesse võistkonda pääsemine läks keeruliseks, kuna mõlemal päeval olin Sandrile umbes pool minutit kaotanud ja tavarajal oli jalg samuti viga saanud. Õnneks klopsiti teinegi võistkond kokku ja sain
esimest vahetust kõrgel tasemel joosta. Alguses läks päris hästi. Püsisin esimestega ilusti koos, kuni etapil 8 (pikem etapp tagasi tulles) läksin üksi aretama, kuna olin sattunud grupi peasse. Ukerdasin üksi pikki raskesti läbitavat viirutatud nõlva. Kaotasin palju aega. Esialgse plaani kohaselt tahtsin üldse minna teevarianti, kuid valisin teiste järgi otsema variandi. Pärast seda prohmakat hakkas orienteerumine lagunema. Lõppedes lõpuks sellega, et tegin enne vaatepunkti suurema vea ja jäin ühe grupi sabast ilma. Muidu oleks veel pääsenud esimesest vahetusest umbes 1-1,5 minutise kaotusega.