teisipäev, 13. juuni 2017

CISM tavarada ja meeskonnavõistlus



Tänane tavarada läks palju paremini kui eilne lühirada. Kuigi ka tänasel rajale sattus ette praaki, mida on raske mõista, ammugi, et aru saada. Rajameister üllatas kohe pika esimese etapiga. Kuna ma ei näinud head varianti ringi jooksuks või õigemini ei julgenud vastu võtta otsust minna ringijooksu variandile, siis hakkasin lihtsalt otse minema. Esiteks hakkasin poolel etapil joonest liiga kaugele vajuma, kuid sain siiski heale trajektoorile tagasi ja kohe kui tuli roheline padrik, siis aju lakkas töötamast ja olin 4 minutit olukorras, kus mul ei olnud oma asukohast üldse teadlik. Nelja minuti ajal läbitud distantsi jooksul kaotasin teistele 2 minutit juurde.
teekond

Enne esimest punkti nägin juba 2 minutit hiljem startinud Šveitsi konkurenti (Schneider) enda ees. Järgmiseks eesmärgiks oli mitte maha jääda. Esimene liblikas oli meil sama, pundiga liitus ka brasiillane. Kogusin natuke julgust ja kohe kui nägin, et ta läheb veale, siis korrigeerisin enda trajektoori võimalikult heaks ja orienteerusin ise. Nii saingi neljanda, viienda punkti ise orienteeruda.

Viiendast välja unustasin kompassi täielikult ja läksin täiesti risti teele, ekstra 15 sekundit juurde, õnneks Schneider ei teinud ka kõige paremini. Kaheksandasse minnes sai võetud geeli ja ainuke tops juua raja jooksul. Punktile peale mineku usaldasin šveitslase hooleks, ise sain veast kiiremini aru ja läksin ära punkti, šveitslane jäi maha, brasiillane valis minu selja ja jätkas minu selja taga.

Sealt edasi hakkas puhtalt minu orienteerumine, üheksanda punktiga oli raskusi (viga 15sek), kümnendasse ka väike kobin (5sek). Järgmise liblika alguseks šveitlane jõudis järgi, kuid sellel korral oli meil erinev liblikas. Jätkasin üksi, brasiillane vahetas oskuslikult vedurit.

Keskendusin omale, tundsin survet, et pean hajutuse tegema kiirelt ja puhtalt, et jätkata sama rongiga. Liblika ajal ainult neljateistkümnes punkt valmistas raskusi. Tegemist oli äärmiselt kaootilise alaga, niiöelda hobuseunenäoga. Sain siiski ainult 15 sekundise ehmatusega minema. Pärast liblikat teele jõudes näen, et šveitslane ja brasiillane on natuke üle 100 meetri ees. Üritasin, mis ma üritasin, kuid vahe püsis kuni finišini sama. Alguses vilksamisi nägin veel, kuid lõpus eri valikuid tehes enam mitte sedagi.

Viimasel pikemal etapil ilmus välja 6 minutit varem startinud austerlane, kes aitas viimastel etappidel tempot üleval hoida. Lõpetasin ajaga 1:15:56, mis tähendas 7:48 kaotust juba teise kulla võitnud Timole. Minu kohaks 20, mis on nii kõrge tasemega võistluselt minu parim tulemus. Raja algus jääb kripeldama, kuid raja teise poolega, alates punktist 9, mis on poole raja peal, olen ma väga rahul. Suutsin orienteerumise hoida tehniliselt kontrolli all ja füüsiliselt mingit suurt varu sisse ei jätnud.

Ja mis kõige ägedam, lisaks Timo kuldadele, saavad medalid lisaks kaela ka Lauri, Sander, Sergei ja mina. Nimelt eraldi arvestus käib veel meeskonnavõistluse jaoks, kus arvesse läheb lühiraja neli paremat tulemust ja ka tavaraja neli paremat. Pärast lühirada olime küllalti nukras seisus ja olime alles kaheksandad, kuid väga tugev esitus tänasel tavarajal tõstis meid kolmandale kohale. Tõstab suunurgad üles küll :)

meeskonnavõistluse tulemused

Tulemused (lisaks vaheajad, GPS) leiab https://www.vehkalahdenveikot.fi/wmoc2017/

Homme on puhkepäev, kerge kultuuriprogrammiga ja neljapäeval ootab ees teatevõistlus

1 kommentaar:

Anonüümne ütles ...

Ainuüksi kaardi nime eest annaks soomlastele 12 points!