Sunday, May 19, 2013

Balti MV Kuural

Kannatamine. Foto: Mihkel Järveoja.

Tavarajale läksin sellise taktikaga, et alustan rahulikuma kiirusega ja mõte oli mingil hetkel järgmine käik sisse lükata. Kahjuks seda ei juhtunud, juba 15 minutise jooksu järel surus palavus (30kraadi ümber) sooritusvõime alla ja lihtsalt organism keeldus töötamast. Nii kujuneski 13,9 km rada parajaks proovikiviks, kus vastasteks oli kaardijoonistaja, rajameister, mina ise ja lisaks jõhker palavus.

Esimesed probleemid tekkisid viienda etapi keskel, kus seletamatutel asjaoludel olin lugenud end kaardile vale soosaare juurde ja sahmisin pikalt teega paralleelselt võsas. Kaduma läks esimesed 30 sekundit. Üheksandasse minnes ei lugenud kaardilt vajalikku välja ja kaotasin 15 sekundit. Etapil 10-11 arvasin, et ületasin juba teise tee, aga tegelikult mitte, pluss punktirõnga ääres väike kobistamine, viga kokku 25 sekundit. Etapi 12-13 lahendasin päris hästi, aga punktile peale minemisega ei saanud kuidagi hakkama. Pidanuks minema paar sammu veel edasi ja olekski punktis olnud, aga olin juba üsna pikalt rohelises olnud ja üle seljandiku saanud, kuid 5 meetri joonega ei kajastunud see kaardipildis. Kaotasin sellega tervelt minuti.

Kaardivahetuse järgselt tuli kohe uuesti viga. Mitte kuidagi ei suutnud tumerohelises kaarti tõlgendada. Lugesin välja kõndimise pealt, et pean minema seljandikule ja siis peaks tulema üks kõrgem koht, kus on punkt. Kuid mitte kuidagi ei lugenud ma esialgu välja, et seal tekib madalam koht, kust tuleb läbi minna. Suure ukerdamise peale sain seal võpsikus asjast aru ja läksin punkti. Viga taas minut. Kalliks läks see roheline ala maksma. Etapi 15-16 lõpus hüppas veel 20 sekundit juurde ja sealt raja lõpuni sain puhtalt. Kogu raja peale kaotasin ära 3:30.

Päev varem tehtud treeningu järgi küll sellist tulemust ei oodanud. Kuuma ilma tulek oli teada, kuid sisimas lootsin, et lubatud äiksevihm jõuab samuti võistlusajaks kohale. Hooaja esimene kuuma ilma võistlus on alati raske, aga peab ta siis nii hullusti mõjutama. Üks asi, mida peab ära mainima, on see, et viimasel ööl ei saanud ma millegi pärast korralikult magada, vähklesin nelja tunni jagu ja siis enam magada ei suutnud.

tavaraja tulemused


Tavaraja 1.osa

Tavaraja 2.osa

Teate start. Eesti meeste närvid olid korras, ei olnud vajadust tõmmelda. Foto: Dace Buža.
Teade pakkus natuke rohkem rõõmu, kuid ka seal olid omad probleemid. Ilm oli õnneks natuke jahedam, vähemalt esimese vahetuse stardi hetkel. Alguses oli kõik mõnus, esimesed kaks punkti tundusid kõigil samad olevat ja püsisin ilusti grupis. Kolmandal etapil ei olnud ma grupi valikuga rahul ja vältisin sood. Sain sellest natuke edu, kuid enne puntki olnud soos jäin tuulemurdu kinni ja punktis oli taas grupiga. Etapil neli läksin taas üksi aretama, juhindusin eelmise päeva rajaanalüüsist, et raiesmiku ja soo äär on hästi joostav. Nii see oli, aga grupp sai otse minnes vahe sisse, vaatepunktis sain vaheks 25 sekundit. Kõik oli siiski kontrolli all. Seitsmenda etapi keskel sain grupist kinni, kuid juba kaheksandasse minnes käisin grupiga hajutuses ja olin ainuke lammas selles grupis, kellel oli teine punkt. Kuidagi uimerdasin oma punktini, liidrid olid juba kaugel. Üheksandas tulid tagant kaks konkurenti järgi ja hoidsid mõnusalt raja lõpuni konksus.

Nii see läks, kõik algas ühest valest valikust etapil 3-4, kuna kuues punkt oli mul grupiga võrreldes lühem hajutus ja kaheksandas pikem, siis see oleks pidanud tähendama seda, et üheksandas pidanuks grupiga kokku saama, aga vale valik juba etapil 3-4 ei lubanud seda. Mis seal ikka, vähemalt füüsiliselt oli minek parem kui päev varem tavarajal.

Kahju on sellest, et võistlus hajutuste puudumise tõttu esindusvõistkondade vahel ära rikuti. Vähemalt esimeses vahetuses oli näha, et mõni mees üksi küll hakkama ei saaks.

teate tulemused

ERR Sport video

video teate lõpuheitlusest
Teate 1.vahetus

1 comment:

Markus said...

Uue ringi alguses pidanuks juhthorisontaali järgi aru saama, mismoodi tõuseb-langeb.