Kannatamine. Foto: Mihkel Järveoja. |
Tavarajale läksin sellise taktikaga,
et alustan rahulikuma kiirusega ja mõte oli mingil hetkel järgmine
käik sisse lükata. Kahjuks seda ei juhtunud, juba 15 minutise
jooksu järel surus palavus (30kraadi ümber) sooritusvõime alla ja
lihtsalt organism keeldus töötamast. Nii kujuneski 13,9 km rada
parajaks proovikiviks, kus vastasteks oli kaardijoonistaja,
rajameister, mina ise ja lisaks jõhker palavus.
Esimesed probleemid tekkisid viienda
etapi keskel, kus seletamatutel asjaoludel olin lugenud end kaardile
vale soosaare juurde ja sahmisin pikalt teega paralleelselt võsas.
Kaduma läks esimesed 30 sekundit. Üheksandasse minnes ei lugenud
kaardilt vajalikku välja ja kaotasin 15 sekundit. Etapil 10-11
arvasin, et ületasin juba teise tee, aga tegelikult mitte, pluss
punktirõnga ääres väike kobistamine, viga kokku 25 sekundit.
Etapi 12-13 lahendasin päris hästi, aga punktile peale minemisega
ei saanud kuidagi hakkama. Pidanuks minema paar sammu veel edasi ja
olekski punktis olnud, aga olin juba üsna pikalt rohelises olnud ja
üle seljandiku saanud, kuid 5 meetri joonega ei kajastunud see
kaardipildis. Kaotasin sellega tervelt minuti.
Kaardivahetuse järgselt tuli kohe
uuesti viga. Mitte kuidagi ei suutnud tumerohelises kaarti
tõlgendada. Lugesin välja kõndimise pealt, et pean minema
seljandikule ja siis peaks tulema üks kõrgem koht, kus on punkt.
Kuid mitte kuidagi ei lugenud ma esialgu välja, et seal tekib
madalam koht, kust tuleb läbi minna. Suure ukerdamise peale sain
seal võpsikus asjast aru ja läksin punkti. Viga taas minut. Kalliks
läks see roheline ala maksma. Etapi 15-16 lõpus hüppas veel 20
sekundit juurde ja sealt raja lõpuni sain puhtalt. Kogu raja peale
kaotasin ära 3:30.
Päev varem tehtud treeningu järgi
küll sellist tulemust ei oodanud. Kuuma ilma tulek oli teada, kuid
sisimas lootsin, et lubatud äiksevihm jõuab samuti võistlusajaks
kohale. Hooaja esimene kuuma ilma võistlus on alati raske, aga peab
ta siis nii hullusti mõjutama. Üks asi, mida peab ära mainima, on
see, et viimasel ööl ei saanud ma millegi pärast korralikult
magada, vähklesin nelja tunni jagu ja siis enam magada ei suutnud.
tavaraja tulemused
Tavaraja 1.osa |
Tavaraja 2.osa |
Teate start. Eesti meeste närvid olid korras, ei olnud vajadust tõmmelda. Foto: Dace Buža. |
Teade pakkus natuke rohkem rõõmu,
kuid ka seal olid omad probleemid. Ilm oli õnneks natuke jahedam,
vähemalt esimese vahetuse stardi hetkel. Alguses oli kõik mõnus,
esimesed kaks punkti tundusid kõigil samad olevat ja püsisin ilusti
grupis. Kolmandal etapil ei olnud ma grupi valikuga rahul ja vältisin
sood. Sain sellest natuke edu, kuid enne puntki olnud soos jäin tuulemurdu kinni ja punktis oli taas grupiga. Etapil neli läksin taas üksi
aretama, juhindusin eelmise päeva rajaanalüüsist, et raiesmiku ja
soo äär on hästi joostav. Nii see oli, aga grupp sai otse minnes
vahe sisse, vaatepunktis sain vaheks 25 sekundit. Kõik oli siiski
kontrolli all. Seitsmenda etapi keskel sain grupist kinni, kuid juba
kaheksandasse minnes käisin grupiga hajutuses ja olin ainuke lammas
selles grupis, kellel oli teine punkt. Kuidagi uimerdasin oma
punktini, liidrid olid juba kaugel. Üheksandas tulid tagant kaks
konkurenti järgi ja hoidsid mõnusalt raja lõpuni konksus.
Nii see läks, kõik algas ühest
valest valikust etapil 3-4, kuna kuues punkt oli mul grupiga
võrreldes lühem hajutus ja kaheksandas pikem, siis see oleks
pidanud tähendama seda, et üheksandas pidanuks grupiga kokku saama,
aga vale valik juba etapil 3-4 ei lubanud seda. Mis seal ikka,
vähemalt füüsiliselt oli minek parem kui päev varem tavarajal.
Kahju on sellest, et võistlus
hajutuste puudumise tõttu esindusvõistkondade vahel ära rikuti.
Vähemalt esimeses vahetuses oli näha, et mõni mees üksi küll
hakkama ei saaks.
teate tulemused
ERR Sport video
video teate lõpuheitlusest
Teate 1.vahetus |
1 kommentaar:
Uue ringi alguses pidanuks juhthorisontaali järgi aru saama, mismoodi tõuseb-langeb.
Postita kommentaar