esmaspäev, 27. aprill 2009

50.Jüriöö teatejooksu esimese vahetuse võit












S-1(hajutus) Grupiga koos jooks, hoian tahaplaanile ja loen rada ette. Enda hajutusse jõuan esimesena. Metsa sisse keeran maja järgi, mis jääb punktist ida suunas.

1-2(hajutus) Jooksen otse ja satun ühe teise esimese punkti hajutuse juurde(hajutuse punkt oli nina peal, 100m minu punktist). Jätkan sealt samas suunas juba suurema pundiga. Kuid siis toimus minu peas ma ei tea mis. Nägin küll, et paremal paistab natuke kõrgem koht, kuid ikkagi jooksin paralleelpunkti juurde(roheline rist). Sealt otse enda punkti, kõik jooksevad mulle vastu. Viga 25sekundit vähemalt.

2-3(hajutus) Õige suund peale, koos minuga on Kristjan Trossmann ja Aleksandr Shved. Jookseme seal teineteisega võidu, ees näeme tulesid vilkumas, kes punkti võttavad. Arvestades, et Lauril oli alguses ainult lühemad hajutused ehk siis tal oli 69m lühem rada alguses.

3-4 Selle etappi jooksin ma täiesti üksi kuni punktipiirkonnani, kus ma nägin kuidas tuled punktist välja läksid. Kõik teised tegid teise variandi ja jooksid vasakult.

Kokku: +37sek Laurile, koht 4.

4-5 Punkt tundub pisut keeruline. Plaan oli joosta teeristini ja sealt suunaga punktile peale minna. Kuid ma ei tea, mis minu peas siis juhtus, nägin kuidas kõik kammivad mööda metsa, suunda enam ei jälgi ja nii vean ka ennast veale. Õnneks minu lisakaar jäi tunduvalt väiksemaks ja vahe vähenes. Viga tuli siis 25sek. Teinekord peab endale rohkem kindlaks jääma ja mitte jälgima kaasvõistlejate ringitiirutamist.

Kokku:+10sek Tarvo Klaasimäele, koht 4.


5-6 Kiiresti teepeale ja vahe väheneb eesmistega. Kuid kohe pärast oja tuli roheline ala ja ma jäin sinna natuke pikaks ajaks ragistama ning jäin jälle pisut maha. Kokku:+8sek Laurile, koht4.

6-7 Suunaga puntkile peale, tuled ees säravad. Kokku:+7sek Laurile, koht3.

7-8 Mööda teed lageda otsa ja siis hakkasin kergelt vasakule hoidma, et jõuda teele. Siis nuuskasin nina ja hakkas ninast verd tulema, kuid õnneks oli mul taskust kohe abivahendid võtta, nii et palju aega kaotsi ei läinud. Teelt keerasin ära kurvi pealt ja jõudsin suunaga algul kõrvalorvandi juurde ja siis õigesse. Kokku:+9sek Laurile, koht 3.


8-9 Üritan võimalikult otse puntkist välja joosta, mis ka õnnestub. Tee peal joostes oli näha, kuidas Lauri ja Kristjan ees natuke kiiremini jooksevad. Punkti ennast oli suhteliselt kerge võtta, väikse putka juurest otse metsa(võssa) ja punkt on ilusti näha. Kokku:+13sek Kristjanile, koht3.

9-10(hajutus)Kahe tiigi vahelt läbi, Lauri ja Kristjan keeravad vasakule, mina jooksen mööda teed mäkke ja siis teeristist suunaga puntkile peale ja täpselt lagipähe. Tollel hetkel olin ma eluõnnelik, et ma selle punkti nii ideaalselt kätte sain. Seda ma teatsin ka, et ma jõudsin sinna punkti esimesena. Tollel hetkel ma ei teadnud hajutusest midagi. 79m pikem hajutus kui Lauril, nüüd juba kokku 160m lisajooksu minu poolt.


10-11(vaatepunkt)Punktist välja joostes umbes 30m kaugusel tuleb mulle Kristjan vastu, kes oli viga teinud. Samal ajal näen kuidas Lauri jookseb silla peal. Nüüd oli valida, kas minna vasakult või paremalt mööda tänavaid. Valisin parempoolse, Lauri vasakpoolse variandi. Mulle tundus et sealt on kiirem.

Kokku:+20sek Laurile, koht2.













11-12(hajutus) Vaatepunktist kiirendan nii kuidas jaksan minema ja siis oli valida, kas joosta vasakult või paremalt poolt õueala. Valisin vasaku, tundus pisut turvalisem variant. Punkti piirkonnas sain Lauri kätte ja jooksime mõlemad ühe kivi juurde, kus oli ka punkt, kuid mitte meie oma. Siis läksime õigesse punkti. Viga tuli sellega 20sek või natuke rohkem. Algul oli plaan küll sinna punkti minna mööda soo äärt, aga see soo piir ei olnud kõige arusaadavam. Kokku:+3sek Laurile, koht 2.

12-13 Punktist välja minnes ütlesin Laurile, et tirime, aga selle peale Lauri vastas, et tal pistab. Pärast seda hetke läksin ma võistlust juhtima esimest korda. Etapi keskel otsustasin lõigata otse läbi metsa, mis oli roheline. Sinna võis minna päris palju sekundeid, kuna mööda teed ringi oleks kiirem olnud. Punkt ise oli lihtne ja raskusi ei valmistanud. Kokku:-11sek Kristjan, koht 1.

13-14 Suunaga poollageda peale, jätkasin samas suunas, kuni hakkasin nägema üht onni. 40meetrit enne onni läksin teisele poole kraavi ja sealt edasi kraavi risti. Ise olin rahul, aga nüüd tuli sealt padrikust välja ka kuidagi saada. Kokku:-12sek Kristjan, koht 1.

14-15 Nüüd oli vaja võsast välja saada ja siis teele. Teepealt keerasin ära poollagedale, lageda otsast ragistasin järgmisele teele. Soosse eriti ei kippunud, kuna see oli liiga märg. Soo otsast keerasin ära metsa ja hoidsin suunda ning lootsin, et siin mingit lisakaart sisse ei pea tegema. Samal ajal käis silme eest läbi eelmise aasta lõpusirgel hävimine. Ja juba olingi punktis. Kokku:-11sek Kristjan, koht1.

15-16 Suunaga punktist minema, üritan hoida kiiremat tempot. Helkurid hakkasid vähemalt saja meetri pealt vastu särama. Kokku: -7sek Kristjan, koht 1.

16-17 Nüüd oli vaja kõik endast anda ja joosta nii kiiresti kui võimalik viimase punkti suunas. Kokku: -7sek Kristjan, koht 1.

17-F Viimast punkti võttes oli selge, et edu on piisav ja mitte miski ei suuda väärata minu esimese vahetuse võitu. Emotsioonid olid laes. Kokku: -5sek Kristjan, koht 1.

ETV video

Tulemused

Kogu rada

Kui ma kaks aastat tagasi esimese vahetuse võitsin, siis tuli see kuidagi ootamatult, kuid see aasta pidi avavahetuse võit kinldalt tulema. Terve raja jooksin niiöelda piirajas, ega andnud korrakski alla, et ma ei jõua esimestega vahet tagasi joosta. Lihtsalt ootasin oma hetke ja ootamine tasus ära.

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Kõva!
11.07.09 I vahetuse võit?

Kristo ütles ...

Kõik on võimalik, aga see võib juhtuda ainult siis, kui ma jooksen I vahetust. :)