kolmapäev, 8. august 2007

Koprakarika 3.päeva analüüs

Tegemist siis minu poolt Koprakarika kolmanda päeva analüüsiga. Rada on joonistatud Routegadgetisse(H18 klass).

S-1
K-punkti minnes paistab mul kohe,et esimene etapp on lühike.
Algul silm ei seleta välja ka, mis seal on. Võtan suuna peale k-punktist
ja jõuan lageda sooni, mis oli väga hästi joostav ja siis seda mööda ma kulgesingi punkti.
Aeg: 1:10(2) +6sek Laurile

1-2
Teise minnes kohe suund peale ja sama tee peale tagasi, kus oli k-punkt.
Teest vasakul
paistab soo, pean nata mööda teed veel jooksma ja siis samast kohast teha läbi metsa lõige, kus esimesel päevalgi.
Jõuan sihini ja sihilt ära minnes paistab punkt kivi kõrval juba vastu.
Aeg: 1.43(2) +5sek Svennile

2-3
Alguse minek on selge, kohe väiksele metsarajale. Jõudes metsaraja lõppu ja sealt üle sihi minnes
paistab valge mets suhteliselt tihnik aga ma tean, et olen õigesti tulnud ja sinna siis ka minna tuleb.
Loen välja, et punkt on orvandis. Peaaegu oleks ära kaldunud vasakule aga õnneks vaatasin korraks paremale ja sealt
paisitis mulle juba punkt kivi kõrval. Aga tegelt ka see valge mets küll valge mets ei olnud, liikumine oli kuusetihnikus
ikka suht vaevaline.
Aeg: 1:57(3) +11sek Laurile

3-4
Suund peale ja minek. Läbi soo aga teerajale ei jõua, liikusin paralleelselt rajaga. Jõuan teise sooni lähen sellest üle,
näen terve kamp kammib siin punkti(hiljem kaarti vaadates näen, et seal oli üks teine punkt veel).Mina aga pidin minema
tihniku otsa ja seal mööda tihniku äärt kuni paralleelselt tihnikuga minnes paistab lohk. Neljanda punktini on
kiirus väga rahulik.
Aeg: 1:47(5) +11sek Priidule

4-5
Esimene etapp, kus tunnen, et jooksukiirust on aga see on petlik, kuna tegemist on allamäge etapiga. Etapi algus on lihtne,
mööda tihniku äärt, siis jooksen mööda sihti, kuni näen, et mägi hakkab alla minema. Keeran metsa, lähen diagonaalis mäest
alla. Enne punkti tundus mulle üks kahtlaselt sarnane koht, kus isegi üks tüüp kammis ringi aga kui ta mind nägi, siis võttis
ta mulle sappa ja järgmisel hetkel mäest lõpuni alla minnes paistis punkt lagedas soos.
Aeg: 1:41(3) +8sek Laurile
kokku hetkel 2.koht +23sek Laurist taga

5-6
Võtan suuna peale, eelmisel etapil sai nata seda etappi vaadatud ja ei tundunud ühtegi väga head varianti. Lähen aga oma
suunas, ise veel täpselt ei tea, kuidas etapp lõplikult lahendada. Jõudes sihini, mis läheb tuhniku juurde otsustasin
minna sealt kaudu. läksin siis mööda sihti aga varem ei lugendu väja,et siht lõppeb tihniku juures ära ja et tuleb pressida
võsas. Kruusatee käes lähen suunaga raiesmiku juurde ja sealt diagonaalis üle raiesmiku. Teel jooksmine tundus lausa piin
aga tee peal Aivar Jõgiaas ütles hommikust, mina ütlesin vastu ja rohkem ma teda ei näinud. Jooksen mööda teed, ise täpselt
ei tea kuna metsa sisse keerata. Lükkan koguaeg sissekeeramist edasi kuni näen paremale metsa keerates sihti, mida mina ise
kaardilt välja ei lugenud. Sihilt pööran suhteliselt kiiresti metsa, lähen üle soo ja korraks oli paanika, kuna nata ennem
oli paralleel objekt, mis paistis täpselt samasugune nagu küngas, mis jääb ennem punkti ette. Aga õnneks otsustasin minna
mööda mäe äärt, kus näen õiget küngast ja natuke veel ja näen ka kivi, kus on punkt. Samal ajal liikus punkti ka Eleri Hirv.

Etapi lahendusega võib rahule jääda aga võibolla oleks pidanud minema raiesmiku otsast otse suunaga sihi otsa aga ma ei
kurvasta.
Aeg: 7:35(1)
kokku 1.koht -23sek Lauriga

6-7
Eelmisel etapil polnud aega ette lugeda. Võtsin siis suuna peale ja hakkasin punkti poole liikuma, kuni lõpuks olingi kohal.
Täiesti märkamatuks jäi tee, millest ma üle läksin.
Aeg: 0.55(1)

7-8
Otsustasin koha üle soo minna ja sain kohe mingile rajale aga see lõppes suhteliselt ruttu ära ja siis tuli läbi võsa
ragisatada nata. Liikusin pisut mööda kruusateed ja siis keerasin ära lagedale, mis ei olnud üldse hea joostavusega
aga kuna ma olin selle valiku teinud, siis enam muud varianti polnud, kui minna üle lageda ja üritada joosta päikse käes.
Jõudes metsa läksin diagonaalis mäest alla, kus paistis üks punkt(u-lohk), mis jäi mulle otse tee peale. Mäest üles ja
kohe uuesti alla ning ongi punkt käes. Säras ilusti orvandis vastu.

Pärast Lauriga võrreldes sai selgeks,et oleks mööda teed kiiremini saanud minuti aga jah, kui sai selline valik tehtud,
siis sai, midagi pole teha.
Aeg: 6:41(2) +53sek Laurile
kokku 2.koht +23sek

8-9
Algul oli plaan minna kohe mäest alla ja liikuda mööda sood ja orvandist üles aga mäest alla liikudes jäi siht ette,
mida mööda oli hea liikuda. Liikusin siis algul mööda sihti, siis tihniku äärest, mis oli täielik keksimine. Peale
tihnikut polnud enam midagi erilist, valida õige orvand ja minna mäkke, üle puu ja punkt paistab.
Aeg: 2:26(2) +6sek Laurile

9-10
Valik lihtne, üle väikse soo ja mööda mäe külge, nata koguaeg kõrgemale ronides. Jõudes teele tuli veel mäkke pressida
ja tahtsin siis punkti kätte saada aga punkt oli kõrgemal, kui ootasin. Üldse paistis see punkti asukoht kahtlane.
Aeg: 1:50(4) +8sek Laurile

10-11
Piinad jätkusid, tuli veel kõrgemale ronida, üle tee, mööda tihniku äärt mäest nata alla. Tihnikus liikusin algul mööda puude
ridasid kuni ühel hetkel sain väiksele rajale, mis oli tihnikus. Tihnikust välja saanud, paistis mulle üllatus, joogipunkt
oli pandud ka teise kohta suurel teel. Õnneks ma ei ajanud neid kahte kohta sassi, kuna eelmisel päeval olin samas kohas
liikunud ja kõik oli tuttav. Juua ma sealt ei võtnud, kuna see oli 20meetrit minust eemal. Punkti sain lõpuks ilusti kätte,
jälgisin kahte lagedat sood ja punkt paistis juba.
Aeg: 3:43(2) +11sek Priidule

11-12
Punktist välja minek lihtne, mööda mingit väikest teed(Timo tuli vastu). Tahtmine oli kätte saada soo, mis jäi tee peale
ette, see ka õnnestus. Aga peale sood hakkas asi kahtlaseks minema aga õnneks näen punkti juures olevat suurt lohku milles
on kaks sood. Lähen soo äärde ära, tahaks nagu punkti kätte saada aga ei ole, milles jama aga järgmisel hetkel näen 5meetri
kaugusel punkti mingis võsas. Punktist välja minnes koperdasin ka selle kivihunniku otsa, mis tegelt välja ei paistnudki.
Aeg: 1:24(3) +2sek Ainars Lupikisele
kokku 2.koht +29sek

12-13
Punktist välja aga kohe hakkan aru saama, et ei suuda kusagilt kinni haarata ja punkti korralikult kätte saada. Kaldun
ära paremale, jõuan peaaegu suure teeni(oli juba näha), näha oli ka Taunot. Lähen nata samas suunas, kus Taunogi ja siis
saan aru, kus ma täpselt olen. Olin pika soo otsas, mis oli otsast lage. Punkti enda sain ilusti kätte, väikest sihti mööda
lohku ja käes.

See viga oli mul selle raja kõige suurem viga, ei jälginud piisavalt kompassi ja asi läkski käest ära. Umbes 1:30 viga.
Aeg: 4:00(8) +1:01 Laurile(tegi ka viga sinna)
kokku 2.koht +1:30

13-14
Lihtne, suund paika üle tee, väike lõik läbi metsa metsaväljaveoteeni. Mööda seda liikudes näen vaskul võõrast punkti, kust
tuli ka Sander välja ja oli ka näha, et ta liigub samasse punkti, kus mina ja nii ma lisasin nata kiirust juurde ja punkt
oligi käes.
Aeg: 1:44(2) +2sek Laurile

14-15
Liigun Sandri ees aga mina kaldun kergelt vaskule ja takerdun okste sisse. Lähen üle oja ja näen et Sander läheb täiesti
teises suunas. Mina jätkasin oma teed ja läksin nina ja lageda soo järgi punkti.
Aeg: 1:53(2) +1sek Andris Kivlenieksile

15-16
Eelmisest punktist parajal kaugusel juba olles näen, kui Sander liigub samasse punkti, kust ma just tulin(hiljem tema rada
nähes oli meil sama etapp aga Sander tegi viga). Algul liikusin suunaga kuni lageda sooni ja sealt üle teerajale. Natuke
aega mööda teerada kuni vasakul lõppeb soo ära ja siis metsa. Mööda nina ja ongi punkt näha orvandis.Tegemist oli
joogipunktiga ja rahvast oli suht palju aga ma rõhutasin endale, et võta enne punkt ja siis joo, mitte vastupidi.
Aeg: 2:22(3) +8sek Priidule

16-17
Suunaga ajama, nata punktist välja minnes tuli mulle Agnes vastu, kes suundus ka jooma ilmselt. Lähen üle tee tuleb Britta
vastu. Jätkan samas suunas, kuni saan järgmise tee kätte ja sealt metsa ja orvandisse, kus tuli puu alt pugeda ja siis
u-lohust punkt võtta.
Aeg: 1:33(3) +12sek Priidule

17-18
Pressin nagu loll läbi tihniku teeni, kuigi oleks saanud kohe tihnikust välja minna ja valges metsas joosta. Teel tuleb mulle
Tauno vastu ja nata aja pärast tuli keerata ära metsa lageda soo juurde(lihtne).
Aeg: 1:17(6) +12sek Andris Kivlenieksile

18-19
Punktist kohe ajama, mäest üles, mööda sihti kuni jõuan teeni. Lähen mööda teed ja enne metsa keeramist jään korra seisma,
et reljeefist korralikult aru saada. Seisak tehtud lähen võtan punkti puhtalt ära u-lohu põhjast.
Aeg: 2:03(3) +12sek Laurile

19-20
Erilisi valikuid ei paista olevat. Liigun mööda valget metsa, kuni jõuan lageda sooni ja kus on ka loha sees. Lähen mööda
sood, kuni jõuan teele ja teest lähen kohe üle rohelisse tihnikusse. Algul nagu paar jälge läheb aga siis lõppevad
needki ja otsustan kõndida läbi sõnajalgade, et jalgu mitte lõhkuda. Jõuan uusti tee peale, jooksen mööda seda porist teed,
kuni võssa kasvand raiesmikuni, kus tuli vastu võõras punkt. Seal jäin seisma, et otsustada kumba varianti ma lähen, kas lähen mööda
mööda teed edasi ja siis sohu või lähen üle võssa kasvanud raiesmiku ja mööda sihti. Valisin teise variandi, kuna siis ma sain kohe
sihile ja sealt oli hea joosta, kuni kraavini ja mööda kraavi punkti.
Aeg: 5:24(2) +7sek Laurile

20-21
See etapp oli puhas füüsiline vägistamine. Liigud mööda sood, mis vajub ja on oksi täis, organismis jõudu eriti ei ole, palav on pealekauba.
Tuli lihtsalt ära kannatada. Punkt ise oli viisakal kohal, ilusti heinapallide hunniku kõrval.
Aeg: 1:25(2) +1sek Laurile
kokku 2.koht +1:11

21-22
Suunaga lagedalt minema, otse mingisse kuusehekki kinni, püsti läbi ei saa. Tuli roomata korraks kuuskede alt, edasi suht
lihtne, üle soise raiesmiku, vasakult jälgides mäge ja oligi punkt käes.
Aeg: 1:10(8) +11sek Priidule ja Alar Kumele

22-23
Üle soo, mäe äärest ja punkt paistabki tipu otsas.
Aeg: 0:52(2) +3sek Laurile

23-24
Suund rahulikult peale, mäge vältima ei hakka, tõmban otse üle mäe ja mäest alla minnes on punkt juba näha.
Aeg: 0:44(2) +6sek Laurile

24-25
Suunaga minema, punktist välja minnes tahtis üks teada, kus ta on ja ma näitasin talle võistluskeskuse suuna, kuhu ma ise olin teel ja ta ütles
selle peale tänud, ei tea kas tal sellest kasu ka oli. Viimasesse punkti oli lihtne minna, tuli minna vana tuttava raiesmiku
kaudu ja sealt lagedale ja anda jalgadele viimast valu.
Aeg: 2:09(2) +10sek

25-F
Üritan veel viimast võtta aga ei õnnestu täielikult kiirendada(peaks mõne kiirendajaga rääkima, näiteks Jonataniga).
Aeg: 0:09(1)

Tulemuseks siis teine koht ja ajaliselt Laurile
kaotust 1:28.
Kolmanda päeva koht polnudki oluline, vaid see et
suutsin hoida
liidrikohta kolme päeva summas. Lauri tuli siis lõpuks teisele kohale, peale esimese päeva ebaõnnestumist.
Lauri kolme päeva kaotus mulle 7:31. Kolmandaks tuli siis Priit kaotusega 9:33.

Hannula-Katrin ütles ...

Blogi-taunik, weelcoommmee

Jonatan Karjus ütles ...

turbohunt.

Timo ütles ...

Neljandasse punkti minnes polnud üldse mõtet seda kaduvat sihti otsima hakata.

Kristo ütles ...

Ma otseselt ei otsinudki seda kaduvat sihti, lihtsalt sellest sihist oleks võinud olla natuke kasu.