Esmaspäev, 9. mai 2022

Tiomila

Viis nädalavahetust järjest võistlemist on tänaseks päevaks läbi. Treenitud ja võisteldud Lätis, Soomes, Hiiumaal, Lõuna-Eestis ja nüüd Rootsis. Nüüd saab vahepeal treeningutele keskenduda, kuna Balti MV koondisse ma ei mahtunud. 

Kangasala esindus Örebros


Rootsis sai tänu heale lennuühendusele Tallinn-Arlanda vahel sujuvalt käidud. Lennujaamast 2,5 tundi autosõitu Örebrosse. Reede hommikul minek, päeval treening võistlusmaastiku lähedal. Sealt edasi puhkus ja jõuvarude hoidmine laupäeva ööks. Kerge treening käis ka laupäeva hommikupooliku juurde.

Reedese treeningu teekond

Esialgu oli plaan selline, et jooksen 3.vahetust, kuid mehed kukkusid järjest ära ja lõpuks olin ikka oma tavapärasel vahetusel ehk avavahetust jooksmas. 3.vahetus oleks füüsiliselt hetkel rohkem meelt mööda olnud ja suuremal määral iseseisvat orienteerumist sisaldanud. Aga teras karastub tules, seega tuli väljakutsele vastu minna.


Enim pelgasin starti ja võimalikku pikka teejooksu kuni lõpuks hakkab orienteerumine. Metsas ja tehnilisel alal liikumist pidasin end hetkel paremaks. Algus oligi jooksukam, muidugi esimene kontrollpunkt oli üllatavalt lähedal, mis tähendas ka suuremat trügimist punkti juures. Etapi ise oleks võinud ka paremini lahendada. Teel teise tundus, et minnakse ainult mööda, kuid metsas muutus olukord paremaks, hakkas iseseisva orienteerumise osa.


Kui oli pool tundi joostud, siis näen enda ümber top10 võistkondi, sellel hetkel mõtlesin, et ilmselt on nad viga teinud ja kaotus on liidrile juba suur, kuid tagantjärgi saab öelda, et olin endale üllatuseks ainult minuti kaugusel liidrist. Hajutusteks olin alati valmis iseseisvalt orienteeruma.


12.etapp oli pärast stardikiirendust järgmine suurem füüsiline proovikivi. 8 minutit järjest tõusu võtta, samas rongis püsida, nõudis parajat enda motiveerimist. Tõusuga vajusidki liidrid eest ja jäin omatugevustega jooksma. 13.punktist alates hakkas raja magusam osa. Sellel alal muutus paljude orienteerumine ebakindlaks, aga kuna tundsin end kaardiga mugavalt, siis polnud probleemi oma peaga etapid ära lahenda. Enamus aega keegi ikka tiirles kusagil, kuid näiteks 17.etapi jooksin ihuüksi.

Viimases punktis. Pilt: Lars Rönnols.


Magusalt alalt väljudes oli mingi rong taas moodustunud ja sai viimased mahlad endast välja pigistada enne vahetuse üle andmist. Lõpuks tiksus kaotust 4:29 ja koht 63. Koha peale enne võistlust ei mõelnud, kuid suuremat vahet liidriga pelgasin küll. Ehk siis lõppkokkuvõttes jään oma sooritusega rahule.

Tiomila avavahetuse teekond

Kangasala võistkond ise jätkas oma tasast tööd ja mitme tugeva mehe puudumine andis võistkonna lõpptulemuses selgelt tunda. Lõpuks olime 80.kohal 307 võistkonna seas. Kaotus parimale 2 tundi ja 34minutit. Jukolaks on mehed rohkem valmis, mõnele oli Tiomila esimene võistlus ilma lumeta.

Tulemused

Kommentaare ei ole: